tisdag 10 april 2007

Principlösa socialdemokrater

För en vecka sedan, den 3.e april, kom en insändare från Pelle Svensson (s) och Robert Noord (s) in på Mitt i Haninge. Det är tydligt att inlägget kom in i tidningen flera veckor efter att det skrevs. Ett misstag från de ansvariga för Mitt i Haninge som säger en hel del om tidningens kvalité. Det riktigt intressanta här är dock att detta på ett mycket tydligt sätt visar på Socialdemokraternas principlöshet.

I insändaren kritiserar Socialdemokraterna nedskärningarna, påpekar att kommunen har pengar som kan skjutas till och säger att "nedskärningarna är helt onödiga och kommer bara drabba Haninges barn och unga".

Detta var dock innan de tillsammans med Vänsterpartiet ingick överenskommelsen med majoriteten om "stödpaketet" som innebär att kommunen måste skära ner med 20 miljoner kronor under 2007 inom skolan och barnomsorgen. Nu låter det som bekant annorlunda från Pelle Svenmsson och Robert Noord, nu försvarar de nedskärningarna.

Jag kan tänka mig att herrarna Svensson och Noord inte var helt nöjda när de såg att sin insändare i förra veckans nummer och denna tanke värmer faktiskt en del inombords mitt i nedskärningseländet.

Tobias Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.